Surfen, couchsurfen, maori en natuur - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van kartika fauzi - WaarBenJij.nu Surfen, couchsurfen, maori en natuur - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van kartika fauzi - WaarBenJij.nu

Surfen, couchsurfen, maori en natuur

Blijf op de hoogte en volg kartika

10 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

Hi!

Het is al weer een tijdje geleden dat ik mijn laatste verslag geschreven heb, komt vooral omdat ik na Auckland vooral in the middle of nowhere reis, zonder internet of bereik.

Na twee dagen Auckland ben ik in de bus gestapt naar haihei,een kust plaatsje in het oosten. De bus waarmee ik reis is een hop on hop of bus, dus je kan in elke plaats waar hij stopt zolang blijven als je wil en verder met een andere bus reizen, maar je kan ook met dezelfde bus mee blijven reizen. De eerste groep in de bus was echt heel erg leuk, ik reis nu ook nog steeds met 20 van hen. De eerste avond hebben we een bbq gehouden en genoten van de geweldige sterren, die te zien waren vanaf het strand. Na haihei gingen we naar raglan, een stadje wat bekend staat om zijn golven, waar je, als je goed bent 10 minuten op kan surfen. Ik heb hier dan ook mijn eerste surfles genomen samen met twee Engelse jongens, wat heel tof was, maar ik was al blij dat ik een paar keer voor een paar seconden op mijn plank stond.

In raglan kwamen we erachter dat als je in de bus bleef tot Wellington, dat je daar het weekend van de rugby seven zou zijn. Een van de grootste internationale rugby feestjes van nieuw Zeeland. We hebben dan ook met zijn 15en een kaartje gekocht voor het toernooi. Na raglan hebben we twee nachten geslapen in een huis van de Maori, hier werd heel veel verteld over de geschiedenis en de cultuur en er werd eten voor ons gekookt via traditionele manier. Ze gebruikte een soort oven onder de grond. Ook hebben we daar de haka geleerd, wat echt geweldig is, vooral als je de foto's ziet, ik hoop ze er deze week erop te kunnen zetten.

Na de Maori, ben ik een nacht gaan couchsurfen. Ik had dat nog nooit eerder gedaan maar een meisje, lucy, had het al eerder in Australië gedaan en vroeg of ik mee ging, want ze had een adres in taupo gevonden. Slapen is dan gratis, en een beetje avontuur kan geen kwaad, dus ik ben met haar mee gegaan. De man waar we sliepen bleek de baas te zijn van een extreem sport bedrijf en die middag nog zou hij gaan raften, dus als we wilden mochten we mee. Daar zeiden we natuurlijk geen nee tegen. De avond was erg gezellig en de volgende ochtend vroeg hij ons of we voordat we weer in de bus zouden stappen een sky dive wilde proberen!, ook hier wilde hij absoluut geen geld voor. Wat een adrenaline kick is dat om uit een vliegtuig te springen!
Na ons couchsurf avontuur zijn we weer in de zelfde bus gestapt richting het national park. Daar heb ik samen met 3 andere, een Nederlande, Engelse en een fin de tongariro alpine track gelopen. Dit is een van de mooiste tochten die je kan lopen in nieuwzeeland, 20 km door de bergen en langs een vulkaan. Hier is ook het stuk van lord of de rings opgenomen. S avonds waren we helemaal kapot, maar we hadden nog wel samen gekookt. Dat is wel fijn met zoveel mensen reizen, dat je altijd samen kan koken.
Na het national park gingen we naar Wellington, heel vroeg in de ochtend en zo snel mogelijk want dit was de dag van de wedstrijden, en ook de buschauffeur, bijnaam is spoon, ging met ons mee naar de games. De hele stad is verkleed met dit toernooi, overal op straat zie je indianen, dinosauriërs, zeemeerminnen je kan het zo gek niet bedenken, maar alles is aanwezig. Nadat we in gecheckt hadden in ons hostel zijn we zo snel mogelijk naar het stadion gegaan om de wedstrijden te zien. De sfeer daar is geweldig en we kwamen met de juiste timing want nieuw zeeland begon net met de haka. De wedstrijden eindigde om 11 uur, maar daarna was het in de hele stad nog een feestje. In Wellington heb ik ook nog het museum van Wellington bezocht, echt een prachtig museum waar je dagen rond zou kunnen lopen.
De volgende ochtend hebben we de ferry genomen naar het Zuider eiland, ondertussen waren er al heel veel mensen afgehopt en ingehopt in de bus, maar ik reis nu nog steeds met 20 mensen vanaf het begin. Op het zuidereiland zijn we via Nelson naar het nationaal park Abel tasman gereisd, dit was een hele mooie plaats aan de kust, ik heb hier vooral in de mooie blauwe zee gezwommen, gerelaxd op het strand en wat wandel tracks gelopen samen met een duitser, Jonathan en een Nederlandse, nandie. Op dit moment zit ik in punakaiki Een klein plaatsje aan de kust bekend om de pancake Rocks. Morgen reis ik verder naar Frans Jozef

X

  • 10 Februari 2014 - 20:07

    Yvonne Kuikman:

    Hoi lieve tika,
    Daar ben je weer. Leuke verhalen en jullie hebben een goede bank gevonden om op te slapen zo te lezen. De skydive heeft zeker een mooi uitzicht opgeleverd?

    Geweldig om een rugby wedstrijd bij te wonen, filmpje van de haka zou leuk zijn, maar...je kunt natuurlijk ook een live voostelling geven als je weer terug bent.

    Nog veel plezier op het zuidereiland.

    Xx

  • 01 Maart 2014 - 10:47

    Frans Kuikman:

    He Tika,
    Wat een mooie verhalen, en zo te lezen is het fantastisch genieten. Wij genieten op afstand mee van je mooie reisverslagen. Weet dat je sportief bent, maar lees dat je nu echt allround bent geworden, op het land in zee en in de lucht. Lachen, ik vind je fantastisch en ben tegelijkertijd ontzettend jaloers op je.
    Nou lieve nicht plezier maar weer.

    x Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Punakaiki

kartika

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 12835

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 16 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: