Hello New Zealand! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van kartika fauzi - WaarBenJij.nu Hello New Zealand! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van kartika fauzi - WaarBenJij.nu

Hello New Zealand!

Blijf op de hoogte en volg kartika

31 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ondertussen heb ik het prachtige thailand verlaten en ben ik geland in Auckland.
Maar wat was de laatste week in thailand goed (: Vorige week dinsdag avond,21 jan, ben ik met de nachtbus samen met twee noorse jongens naar kuraburi gereisd, dat ligt meer zuidelijk om daar de boot te nemen naar surin. Die nachtbus vinden was nog een hele klus want we moesten naar een bus terminal buiten bangkok. Op zich was dat nog niet zo lastig want de taxi chauffeur wist waar het was, alleen thaien weten van alles een shopping mal te maken. Zo kwamen we dus niet aan bij een busterminal maar bij een enorm winkelcentrum waar we door heen moesten lopen en van lings naar rechts werden gestuurd om uiteindelijk het loket te vinden waar we kaartjes konden kopen. Ook de juiste uitgang vinden waar de bussen stoppen was best lastig.
De volgende 'ochtend' om 4 uur kwamen we aan in kuraburi waar we in het kantoor van de bootmaatschappij heel vriendelijk werden ontvangen en koffie, thee en ontbijt aangeboden kregen. We moesten namelijk tot half 6 wachten want dan ging de eerste boot.
We gingen met een speedboot naar het eiland toe, wat een erg leuke tocht was, ik weet alleen niet of je droger was gebleven als je was gaan zwemmen. Gelukkig hoef je je op een tropisch eiland nergens druk over te maken en is alles binnen een uurtje ook weer droog :) Toen we vlak bij het eiland waren moesten we overstappen op een long tail bootje omdat het te ondiep werd voor de speedboot. Hier was ook het water echt super helder en kon je vanuit de boot de vissen zien zwemmen. Surin is nog niet ontdekt door heel veel toeristen en backpackers en is dus nog behoorlijk rustig. Ik wist ook alleen maar dat het eiland bestond doordat die thaise student in bangkok had gezegd dat het een prachtig eiland was en dat je er heel goed kon snorkelen. Dat heb ik dan ook heel erg veel gedaan. We sliepen in een tent vlak aan de zee, een beetje aan het einde van de camping waardoor je snachts de apen kon horen. Na de tweede dag zijn de noren terug gegaan want zij moesten nog een vliegtuig halen, maar ik vond het eiland zo fijn dat ik nog gebleven ben. Ik heb er een thaise jongen ontmoet, top, die daar werkte als vakantie baantje en daardoor alle goede snorkel plekken wist waar hij me mee naar toe heeft genomen. De drie dagen die ik toen nog ben gebleven heb ik dan ook heel veel schildpadden gezien en twee haaien van 2,5 en 3 meter lang. Het waren vriendelijke haaien, want gevaarlijke haaien hebben ze niet hier in thailand, maar het was wel bizar om ze te zien.
De rest van het eiland bestond uit enorm veel natuur en wandelpaden. Met een japanse man van 80, die alleen op het eiland was omdat zijn vrouw niet mee wilde omdat ze niet kon zwemmen, heb ik een wandeling gemaakt. Je zou hem geen 80 geven als je hem ziet, maar als hij loopt of zwemt zeker niet. Hij was echt top fit. Tijdens de wandeling heel veel apen gezien en een luiaard. Wat een relaxte beesten zijn dat.
's avonds veel met top en zijn vrienden en wat ander reizigers bij het kampvuur op het strand gezeten. Helaas moest ik zaterdag middag toch echt het eiland weer verlaten en ben ik met de bus terug naar bangkok gereisd. Ik was eigenlijk van plan ook nog naar chiang mai te gaan, maar daar had ik geen tijd meer voor omdat dinsdag mijn vliegtuig ging. Zondag nacht aangekomen in bangkok en ben samen met een argentijnse jongen die ik al eerder in bangkok ontmoet had, door gereisd naar ayutthaya. Dat is een soort verloren stad, die half vernield is door oorlogen. We hebben daar fietsen gehuurd en zijn samen door het hele stadje gefietst. Het grappige was dat je af en toe ook een bootje moest nemen, maar in Thailand sluiten bootjes nooit aan op de kant, wat in principe geen probleem is, want je moet gewoon een grote stap zetten, alleen met de fiets is dat iets lastiger.
Op dit moment zit ik in een heel leuk hostel in Auckland, veel leuke mensen en het hostel zelf is erg fijn.Ik heb eindelijk ook weer eens pasta gegeten! waar ik heel erg van genoten heb, waarschijnlijk komt het me over een week mijn neus uit. verder was de supermarkt even een cultuur shock met zijn prijzen, dus voorlopig eet ik geen vlees en ontbijt ik met boterhemmen met jam (; Vandaag heb ik auckland bekeken en morgen reis is verder naar de kust.

liefs

  • 02 Februari 2014 - 12:44

    Peter Kuikman:

    Hoi Tika,

    leuk weer van je te horen! Je hebt een mooie plek uitgezocht met SURIN en spannend om tussen de haaien te zwemmen of heb je ze alleen gezien? Dat moet je in Nieuw Zeeland niet doen. Hoewel je er (Zuidereiland) goed met dolfijnen kunt zwemmen. Heb je al plannen voor je tocht door Nieuw Zeeland? Nog naar Tongariro om de crossing te lopen? Is absoluut mooi maar het moet dan wel een heldere dag zijn anders zie je weinig. En anders maar lekker in de buurt van ski gebied bij National Park blijven waar je ook mooi kunt wandelen overigens. En als je nog in Wellington komt mag je het Te Papa museum zeker niet missen. Het is prachtig museum over de geschiedenis van de Maori en hoe de eilanden door de Polynesiërs zijn ontdekt en bevolkt.

    Geniet lekker van de nazomer!

    Groetjes, Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

kartika

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 12826

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 16 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: