kanchanaburi en de jungle - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van kartika fauzi - WaarBenJij.nu kanchanaburi en de jungle - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van kartika fauzi - WaarBenJij.nu

kanchanaburi en de jungle

Blijf op de hoogte en volg kartika

20 Januari 2014 | Thailand, Kanchanaburi

hi lieve vrienden en familie,

Na maandag ben ik bangkok maar snel ontvlucht, niet dat het erg dreigend was of gevaarlijk, maar wel vervelend want de halve stad was geblokkeerd. Zondag in de namiddag begonnen de blokkades al. Ik ben zondag in een museum geweest voor moderne kunst wat erg leuk was en toen ik smiddags eruit kwam waren de blokkades in die straat net begonnen, lopend kon je gelukkig overal nog makkelijk door. Maandag ben ik het hostel eigenlijk niet echt uitgeweest alleen savonds een rondje gelopen om wat te eten en de rest van de dag spelletjes gespeeld met wat andere mensen uit het hostel. Eigenlijk zou ik maandag avond bangkok verlaten en naar een weeshuis gaan in kanchanaburi voor vrijwilligerswerk alleen was het te lastig om bangkok uit te komen dat ik daar dinsdag avond naar toe ben gegaan. Dinsdag waren de menselijke blokkades gelukkig opgeschoven van de oude binnenstad naar de nieuwe waardoor ik dinsdag nog wel wat tempels bezocht heb. Het was wel maf, want toen ik in de royal tempel was werd die net bezocht door de prinses van thailand. Om de royal tempel in te komen moet je goed gekleed zijn, dus schouders en knieen bedekt. Ik was er al op voorbereid maar veel mensen niet en dan moet je een doek huren. Maar de prinses kwam daar dood leuk binnen lopen op haar hakjes en een minirokje aan met een topje met spagetti bandjes.

Dinsdag nacht ben ik met 11 andere vanuit bangkok met de bus naar het weeshuis gegaan, waar we om 5 uur 's ochtends aankwamen. Die bus was echt een hele beleving, de stoelen zitten 80 keer beter dan in het vliegtuig, ze kunnen bijna helemaal plat naar achteren en er loopt een vrouwtje door de bus een soort stewardes die eten en drinken uitdeelt aan iedereen.Toen we 's ochtends vroeg aankwamen hebben we eerst nog wat bij geslapen in het weeshuis voordat we de introductie kregen. Om 9 uur was het zover ik zou mijn eerste les gaan geven. Ik dacht eigenlijk dat er de eerste keer wel iemand bij zou zijn die een beetje zou helpen maar dat was niet zo. Je werd voorgesteld aan de kinderen en er werd kort verteld waar ze gebleven waren en verder was het 'doe je ding'. De eerste les die ik gegeven heb was engels, dat was erg leuk en de kindjes waren allemaal erg lief. Verder heb ik die week nog rekenen gegeven, geholpen met huiswerk met de kleintjes gespeeld die nog niet naar school gaan en een voetbaltoernooitje georganiseerd samen met twee noorse jongens, havard en steffens. Ik had trouwens voor dit vrijwilligers werk nooit echt veel denen of noren ontmoet maar er was hier in het weeshuis echt een invasie aan denen en noren.

Donderdag middag ben ik met havard en steffens het dorp ingegaan om 4 vershillende kleur t-shirts te kopen voor de verschillende teams en verf zodat de kinderen na school hun eigen achternaam op het s-hirt konden schilderen en het verder konden versieren. De pret die, de kinderen hadden tijdens het schilderen was echt zo leuk om te zien. Donderdag hadden we ook meteen in het dorp naar een gids gezocht voor de jungle want het leek ons, 11 vrijwilligers, erg leuk om dat weekend de jungle in te trekken. Gelukkig was een gids zo gevonden en vrijdagmiddag na het voetbaltoernooi en na de lunch werden we opgehaald door een pick-up truck waar achterin een soort bankjes gemonteerd waren en een overkapping. 4 uur en 1295 bochten verder kwamen we aan in umphang. Wagenziek moest je niet zijn want anders had je deze rit niet overleeft.

Umphang is de naam van de jungle en van het dorpje waar de meeste trekkers starten. In dat dorpje waren een paar trekkers hutten waar wij konden slapen de eerste nacht, het waren hele mooi van hout gemaakte huttten. Er werd daar ook voor ons gekookt, wat erg lekker was. Na het eten was iederen best wel moe dus we gingen vroeg slapen want de volgende dag moesten we ook weer vroeg opstaan. 's ochtend was er een heerlijk eitje voor iedereen gebakken en na het ontbijt had iedereen zijn tas gepakt en gingen we echt de jungle in. Gelukkig had ik wat gewicht achtergelaten in het weeshuis, dus mijn tas was niet echt heel zwaar meer. We begonnen met raften om verder de jungle in te komen. De rivier was op sommige plekken heel wild en soms moesten we zelf hard peddelen om vooruit te komen. Na 4 uur raften hebben we wat gegeten en gingen we te voet verder. Onze gids, um, voorop en wij er achteraan. De tocht was echt onwijs mooi en we hebben ook nog wat apen gespot. We liepen echt dwars door de jungle heen, berg op en berg af. Na zo'n 15 km kwamen we bij het kamp aan waar we onze tent konden opzetten voor die nacht. 's avonds en 's nachts koelt het echt enorm af, maar gelukkig had ik mijn truien in mijn tas laten zitten en hadden we thee, koffie en een vuur.

Het kamp was dicht bij een van de grootste en mooiste watervallen van thailand, dus de volgende ochtend zijn we daar heen gelopen voor een frisse ochtend duik. De waterval was echt heel indrukwekkend en bestond uit heel veel verdiepingen en poeltjes. Ik kreeg er een beetje een tarzan idee van, helemaal toen er ook nog olifanten in stonden! Dit was zo tof om te zien, die stonden daar te baderen. Die beesten zijn trouwens bizar sterk, op een gegeven moment gingen ze weg en er stonden wat bomen in de weg, dus een van die olifanten slaat zijn slurf er omheen en haalt die complete boom neer. Jammer genoeg stonden we te ver om er een foto van te kunnen nemen. Wij zijn daarna nog een stukje verder omhoog geklommen om te zwemmen en te zonnen. Het water was heel helder en koud.

's middags hebben we het laatste stuk van de trek gelopen naar een klein dorpje toe waar we bij een thaise gezin sliepen. Naja veel gelapen hebben we allemaal niet want elk gezin in dat dorpje heeft twee grote varkens en die varkens zijn 's nachts net als honden als er een geluid begint te maken reageerd de rest daarop, dus de hele nacht hoorde je enorm hard geknor van weet ik veel hoeveel varkens. Om half 6 's ochtends gingen we ook alweer terug naar het weeshuis, want maandag was mijn laatste dagje les geven. Daarna afscheid genomen van alle lieve mensen daar en ben ik 's middags samen met havard, steffen en lina terug naar bangkok gereisd met de trein. Vanavond reis ik samen met havard en steffen verder naar het tropische paradijs surin. Dat is een van de zuidelijke eilanden.

Ik hoop dat het lukt om wat foto's te up-loaden.

liefs

  • 22 Januari 2014 - 18:49

    Aad:

    Wat een mooie verhalen en prachtige foto's.
    Volgens mij ben je wel aan het genieten
    Wat een ervaringen
    Geniet van je paradijs
    Aad

  • 25 Januari 2014 - 16:05

    Frans Kuikman:

    He Tika aan de foto's te zien heb je het uitstekend naar je zin.
    Plezier verder

    Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

kartika

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 12814

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 16 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: