Van Nieuw Zeeland naar Australië, Goed leven! - Reisverslag uit Newcastle, Australië van kartika fauzi - WaarBenJij.nu Van Nieuw Zeeland naar Australië, Goed leven! - Reisverslag uit Newcastle, Australië van kartika fauzi - WaarBenJij.nu

Van Nieuw Zeeland naar Australië, Goed leven!

Blijf op de hoogte en volg kartika

26 Februari 2014 | Australië, Newcastle

Hi!

De vlucht naar Australië was nog even spannend, want ik moest eerst van Christchurch naar Auckland vliegen om daar vervolgens 6 uur later het vleigtuig naar sydney te nemen. Maar de hele nacht vlogen er al geen vliegtuigen van Christchurch naar wellington en Auckland vanwege het weer en ook toen ik 's ochtends op het vliegveld aankwam vloog er niets in die richting. In het begin maakte ik me er niet zo druk over maar na twee uur begon ik toch wel een beetje nerveus te worden, gelukkig kwamen de vliegtuigen weer op gang na 3 uur en had ik geen problemen in Auckland. Om 8 uur 's avonds lande ik dan eindelijk in sydney, 20 februari, waar ik na 1,5 maand alleen reizen linda in de armen kon vliegen (:

De laatste 10 dagen in Nieuw Zeeland waren ook nog echt geweldig. Na punakaiki zijn we naar Franz Joseph gereden. Dit is een heel bergachtig gebied, met gletsjers en heel veel natuur. Jammer genoeg was het redelijk mistig de middag dat we daar aankwamen, dus heel veel konden we niet zien. Wel heb ik nog samen met Jess een wandeling gemaakt naar een gletjer uitkijkpunt maar door de mist was er niet heel veel te zien. De volgende ochtend begon de dag erg goed, ik heb toen ook samen met een zwitsers meisje, nadine, een paardrijd tocht gemaakt langs de gletsjers. Net toen we weer terug bij het hostel waren begin het te regenen en het was ook al weer zo mistig dat je de bergen om ons heen niet eens meer kon zien. Iedereen was zo down door het weer, omdat we in zo'n mooi gebied zaten maar je eigenlijk niet echt wat kon zien, dat we met een groep van 20 maar de rest van de dag in de spa zijn gaan zitten. Dit was namelijk toch gratis en best fijn. 's Avonds zijn we naar een bar geweest op het terrein van het hostel, wat erg gezellig was. 's Nachts was er ook een limbo wedstrijd waar ik aan mee heb gedaan en gewonnen van 35 andere mensen!, daarmee had ik 2,5 uur raften gewonnen in rangitata, een plek waar ik later nog heen zou gaan.

De volgende ochtend zijn we naar Wanaka gereden waar het weer gelukkig helemaal opgeklaard was en we een paar hele mooie wandelingen hebben kunnen maken door de bergen. Het uitzicht over het meer en de omgeving daar is echt prachtig. Wanaka is een heel leuk gezellig en mooi gelegen stadje, maar de plek waar ik echt het meest van hield was echt Queenstown. Queenstown is een enorm levendige stad midden in de natuur gelegen aan een stervens koud maar super mooi meer. Het hostel daar was ook heel fijn, ik deelde een kamer met 6 andere en we hadden een balkon met uitzicht over de hele stad. De eerste dag ben ik samen met Jess en twee Canadese meisjes, rebecca en sabina, de stad een beetje gaan verkennen en zijn we de berg die achter de stad ligt opgelopen zodat we een heel mooi uitzich hadden. De volgende dag heb ik samen met Lucy en Mary een dagtrip gemaakt naar milfordsounds, een heel mooi natuur gebied, helaas was het een beetje mistig waardoor je niet helemaal over het meer kon kijken maar er was nog steeds genoeg te zien. Doordat het ook regende ontstonden er heel veel watervallen en we hebben een gletsjer gezien. Ook hebben we heel veel pinguins, dolfijnen en zeehonden bewondert. Die avond was het de laatste avond dat we nog echt met zijn alle, 20, bij elkaar zouden zijn wantde meeste bleven langer in Queenstown of reisde verder naar het zuiden. We zijn daarom eerst met zijn alle een hamburger gaan eten bij de bekendste hamburger tent in Nieuw Zeeland, het is hier dan ook 24/7 druk er staan altijd mensen binnen en buiten het restaurant. Het is daarom ook heel makkelijk te herkennen, want dit is de enige plek waar heel veel mensen buiten op de stoep staan. De hamburgers zijn 13 dollar maar genoeg als avondmaaltijd en onwijs lekker. Daarna zijn we met zijn alle nog naar wat cafeetjes en barren geweest maar de volgende ochtend moest ik toch echt afscheid nemen van bijna iedereen, gelukkig reisde Jess en Mary nog met mij mee. Het was ook heel erg wennen dat we een andere buschauffeur hadden en na twee uur rijden kregen we ook nog eens een lekke band, toen hadden we echt heimwee naar onze oude bus. Gelukkig duurde het allemaal niet zo lang en kwamen we vroeg aan bij de Mt Cook, de hoogste berg in Nieuw Zeeland. We sliepen daar in een hostel met uitzicht op de berg, wat echt een perfect plaatje opleverde. Die middag heb ik samen met jonathan, Mary en Jess de Hooker glacier track gelopen, het eindpunt was een meer want bestond uit gesmolten ijs. Het was ook heel bizar om te zien dat er ijsschotsen in het meer lagen. Op de terug weg dachten we een short cut te nemen, maar dit was niet helemaal het geval. We waren niet verdwaalt want we waren de bergen al uit en zagen het hostel liggen, maar we liepen echt dwars door de velden heen en een bed van een rivier die droogstond. Soms heb je ook weleens het gevoel dat iets dichtbij is omdat je het ziet liggen, maar dat blijkt toch niet zo te zijn, nou dat was nu precies het geval. Het grappige was dat er een groep jongens uit het hostel ons volgde omdat ze dachten dat we wisten wat we aan het doen waren. Maar het is allemaal goed gekomen, het koste wel wat tijd.

De volgende dag was het eindelijk zover, ik ging raften. We vertrokken heel vroeg in de ochtend naar rangitata, waar we ik en nog een paar andere die gingen raften werden opgepikt. De rivier waar we op gingen raften was een van de heftigste in Nieuw Zeeland. Rivieren hebben niveau's van 1 t/m 5 en deze rivier begin heel even met 3 en bestond verder alleen maar uit 4 en 5, het raften was dan ook echt heel tof. Uit onze boot was niemand gevallen, wel uit de andere boot maar dat meisje werd ook weer heel snel erin getrokken. 's Avonds hebben we met iedereen uit de bus een Bbq gehouden , wat erg lekker was.

In Christchurch moest ik toch echt de bus verlaten en dag zeggen tegen Mary en Jess. Ik heb toen nog twee heerlijk relaxte daagjes in Christchurch gehad. Bij het hostel kon je gratis een fiets lenen, dus ben ik naar het strand gefietst want het was super warm weer. Ook vond ik het heerlijk om weer op een fiets te zitten, wel even wennen aan de linkerkant. Op het strand had ik twee duitsers ontmoet met wie ik 's avonds daar wat gegeten heb en toen zelf weer heerlijk terug gefietst. De tweede dag Christchurch een beetje bekeken en een gratis tent gekregen van mijn twee nieuwe schotse kamergenoten. Wat heel handig was want ik was er al een tijdje overna aan het denken dat een tent in Australë best van handig zou zijn. Met een tent rijker en een zwaardere tas (; op het vliegtuig gestapt.

We verbleven eerst twee nachten in Sydney waar we heerlijk de tourist uitgehangen hebben en veel bijgepraat. Ook zijn we een dagje naar Bondi beach geweest en hebben daar heerlijk relaxt op het strand gelegen. Langer dan twee nachten konden we niet in Sydney blijven want de hele stad was volgeboekt die zaterdag, 22 februari, vanwege een concert. We zijn toen met de bus naar vrienden van Linda's familie gereisd die in Terry Hills wonen, ongeveer 40 minuten met de bus vanaf Sydney. Wat was het heerlijk om weer even in een gewoon huis te zijn waar alles aanwezig is. Terry Hills ligt midden in een Nationaal park, we hebben dan ook met hun het nationaal park bezocht en veel gezwommen in het zwembad in hun tuin. In Sydney hadden we al onze bus pas geregeld om de oost kust af te kunnen reizen maar vanaf hier hadden we een mailtje gestuurd naar een hostel in Newcastle of we daar konden werken.

Twee dagen geleden toen we net in de bus richting Newcastle wilde stappen kregen we een telefoontje dat we konden komen werken, dus wij een vreugde dansje gedaan bij het bus station. Op dit moment werken wij elke dag 2 uur voor gratis accomodatie, was, wifi, sommige maaltijden en surfboards. Gister zijn we dan ook maar meteen gaan surfen, wat wel een stuk lastiger was dan in Nieuw Zeeland want dit board was een stuk minder stabiel dan die ik toen had. Wat wel leuk was dat we in de zee de surfplank van een Australische jongen, chris, hadden gered en hij bood ons toen aan om les te geven. Hij surfte zelf al 15 jaar en heeft ons laten zien waar de zandbak was vanwaar het het makkelijkst is om als beginner een golf te pakken. Ook hielp hij ons om snelheid te maken en op ons board te komen, wat echt heel aardig was.

Vandaag een Art Gallery en een museum hier bezocht en Linda heeft het voor elkaar gekregen om al op werkdag nummer twee vrij te zijn! Voorlopig blijven we hier nog wel een tijdje, maar we kunnen weggaan wanneer we willen.

Liefs uit Newcastle

  • 01 Maart 2014 - 13:42

    Opa:

    Hoi Tika, groetjes van opa. Hij vindt het leuk te horen dat je plezier hebt en het goed gaat. Ga je nog naar tante Annie? En hij merkt dat je weinig werkt, kun je niet nog wat meer werken en sparen voor leuke tripjes? Lieve groet, Opa

  • 08 Maart 2014 - 22:50

    Peter En Mia:

    Hoi Tika,

    hoe is het in Australië? Opnieuw hard werken om je vakantie bij te verdienen? Of ook lekker genieten en mooie dingen zien? Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zus morgen (vandaag bij jou al)! Ben ook benieuwd of je nog bij je tante Annie langs gaat. Ik weet dat zij weet dat je in de buurt bent. Maar misschien ligt het helemaal niet op de weg van jou. Ze heeft begin dit jaar nog een folder opgestuurd van Briby Island en ziet er mooi (en beetje Spaanse costa achtig) uit. Hier is het inmiddels voorjaar en vandaag zelfs 15 graden. Heerlijk om weer in de tuin te zijn. Veel plezier nog.

    Groetjes, Peter en Mia

  • 16 Maart 2014 - 20:31

    Aad Van Der Lee:

    Hallo Tika
    Hoe is het down under. Gaaf om je verslag in NZ te lezen. Omdat ik er zelf ook ben geweest kan ik me helemaal inleven in jouw avonturen. Net terug van selectie weekend. Was weer erg gezellig. Gr. Aad

  • 23 Maart 2014 - 18:21

    Peter:

    Hoi Tika,

    hoe is het down under? Leef je nog? Of ben je ondergedompeld in werk en druk druk druk zoals in Nederland. we vinden het zo leuk om af en toe mee te genieten en horen graag weer van je.

    Groetjes, Peter en Mia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Newcastle

kartika

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 12818

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 16 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: