Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kartika fauzi - WaarBenJij.nu Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kartika fauzi - WaarBenJij.nu

Bangkok!

Blijf op de hoogte en volg kartika

11 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Wouw, ik heb vandaag mijn eerste dag bangkok met licht er alweer opzitten. Ik ben gisteravond om 6 uur 's avonds thaise tijd geland in bangkok, na 14 uur onderweg geweest te zijn. Het tweede gedeelte van de vlucht van dubai naar bangkok zat ik naast een thaise studente, die net terug kwam uit londen waar ze twee jaar gestudeerd had, dit was erg handig want op het vliegveld heeft ze mij geholpen om niet de eerste dag meteen belazerd te worden door een taxi chauffeur. Taxi chauffeurs zijn namelijk erg goed in het beweren dat hun meter kapot is. Aangekomen bij het hostel bleek mijn bed dubbel geboekt te zijn, gelukkig wisten ze dat erg makkelijk op te lossen door mij gewoon een andere kamer te geven.
Die avond had ik meteen ook afgesproken met die thaise studente, jude, om wat te gaan eten op kho san road, wat een straat is dat. Overal staan mensen wat te verkopen, vooral eten maar ook spullen en zelfs een stuk van de straat stond vol met ligstoelen, waar mensen gemasseerd werden. Echt enorm hektisch, maar zo is de rest van bangkok ook.
Vanmorgen ben ik eerst naar de sunday market geweest, dat is een enorm grote weekend markt. Om daar te komen moest ik eerst een stuk met het openbaarvervoer want nog best goed ging, want de mensen bij de metro spreken engels. Vervolgens moest ik een stuk lopen, wat er op de kaart minder moeilijk uitzag dan het was. Op de kaart miste namelijk nogal wat straten en de straatnaambordjes zijn allemaal in het thais. De mensen op straat spreken over het algemeen ook geen engels en als je de weg vraagd en ze weten het antwoord niet zeggen ze standaard ja. Waardoor ik dus een paar rondjes gelopen heb, maar na lang zoeken de markt wel gevonden heb. Op die markt was echt alles te vinden wat je maar kan bedenken, je zou er ook echt compleet kunnen verdwalen, ik ben daarom ook niet te ver de markt in gelopen maar het was wel leuk en bizar om er door heen te lopen.
's middags kwam ik twee canadese uit het hostel tegen met wie ik wat heb gegeten en daarna naar siam ben geweest. Dat is een van de grootste en meest luxe shopping mals in bangkok. Als je daar naar binnen loopt zie je als eerst een enorme waterval en op de bovenste verdieping was er een soort chinees/thaise tuin aangelegd.
Zometeen ga ik nog even wat eten met jade en naar een echte thaise karaoke bar, want daar schijnen ze hier helemaal gek van te zijn.

x



  • 11 Januari 2014 - 20:52

    Peter Kuikman:

    Hoi Tika,

    leuk om je eerste bericht te lezen! Je grote reis is begonnen en je bent er al aan het genieten midden in het leven van Bangkok zo te horen. Ruikt het tropisch en een beetje zoals Indonesië doet? Ga je wel volgen en hoop dat je ook foto's gaat plaatsen. Veel plezier.

    Groetjes, Peter

  • 11 Januari 2014 - 22:34

    Aad:

    Hoi Tika
    Goed dat je reis is begonnen en dat je aan bent gekomen in Thailand.
    Ik weet zeker dat als je dit leest je al een beetje gewend bent aan de gewoonte en regels van een backpacker en dat het genieten kan beginnen.
    Met Nio 4 moesten we vandaag tegen spirit en we hebben met 15 - 6 gewonnen

  • 12 Januari 2014 - 10:57

    Frans Kuikman:

    He Tika,

    Leuk dat we je zo kunnen gaan volgen, en ik lees het al, jij gaat veel mensen ontmoeten, en levenservaring opdoen. Zie dat je na de eerste ervaringen je terugreis al hebt uitgesteld tot 31 december 2015, joh dan zien we je echt een hele tijd niet. Nou ga ervan genieten, maar daar twijfel ik niet aan.

    Groetjes Frans

  • 12 Januari 2014 - 12:40

    Opa:

    Hoi Kartika,

    leuk om te lezen dat je aan je wereldreis bent begonnen. Ik wens je veel plezier en geniet van alles wat je ziet en tegenkomt.

    Opa

  • 12 Januari 2014 - 16:00

    Sylvia Hogetoorn:

    Klinkt nu al als een superavontuur. Nog veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kartika

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 547
Totaal aantal bezoekers 12820

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 16 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: